مراقبت های بعد از لیپوماتیک

عمل های زیبائی لیپوماتیک

مراقبت های بعد از لیپوماتیک

۵ بازديد

عمل لیپوماتیک چقدر زمان می برد؟

این عمل لیپوماتیک با توجه به میزان چربی که قرار است تخلیه شود تقریبا 2 الی 4 ساعت برای هر فرد زمان می ‏برد.اگر نواحی ای که میخواید این جراحی را انجام بدین زیاد باشه و به عنوان مثال ران و بازو در کنار شکم و پهلو و پشت بخواد انجام بشه تایم جراحی هم ممکنه بیشتر و اگر ابدومینوپلاستی هم نیاز داشه باشید تا 6 ساعت هم ممکن هستش جراحی زمان ببره که البته معمولا توصیه میشه این جراحی و تایم بی هوشی اینقدر زیاد نشه و طی چند مرجله انجام بشه.به عنوان مثال لیپوی ران و بازو در یک مرحله و لیپوی شکم و پهلو و پشت و ابدو هم در یک مرجله دیگر که دوره نقاهت سختی رو تجربه و سپری نکنید.

 

آیا عمل لیپوماتیک برای من مناسب است؟

به طور کلی جراحی های کاهش وزن مثل اسلیو یا بای پس معده مقدار زیادی چربی و عضله را حذف می کنند و باعث کاهش وزن زیاد در بدن افراد خواهد شد ولی این جراحی لیپوماتیک تمرکز اصلیش بر ساکشن چربی های زیر جلدی یا زیر پوستی هستش.

چربی های زیر پوستی یا زیر جلدی در واقع بی خطر ترین نوع چربی در بدن به حساب می آیند که با دستگاه قابلیت ساکشن دارند و برعکس چربی های احشایی ،چربی هایی هستند که در داخل بافت های بدن از جمله کبد ،کلیه و قلب و معده و روده ها قرار دارند و نمیشه اونا رو با دستگاه ساکشن برداشت و صرفا با رژیم های غذایی و ورزش قابل حذف شدن از بدن هستن.

چربی های احشایی به چربی هایی گفته می شود که اطراف اعضای حیاتی بدن را در بر می گیرند. مقدار متعادل این چربی ها نه تنها بد نیست بلکه برای ادامه حیات اعضای بدن از ضروریات هستش که باید حتما وجود داشته باشن.

مورد مهمی که هست قبل از انجام جراحی عمل لیپوماتیک بازو  رو انجام بدین که به طور حدودی مشخص بشه که فرد مناسبی برای جراحی هستید یا خیر.این عدد هم باید بین 25 تا 31 باشه که دچار مشکلات و عوارض حین عمل و بعد عمل یا خطرات آمبولی نشید.

 

هزینه عمل لیپوماتیک

یکی از سوالات پر شمار در مورد این جراحی هزینش هست که با توجه به نواحی مختلف و همچنین قد و وزن بیمار عمل لیپوماتیک پشت بین 30 تا 60 میلیون در سال 1401 متغیر هستش که رقم دقیق این جراحی بعد از انجام مشاوره و همچنین اولویت های مراجعه کننده توسط پزشک مشخص خواهد شد.

در ضمن این جراحی یک سری هزینه های پنهان مثل هزینه گن ،پمپ درد یا بستری شدن در بیمارستان یا کلینیک هم داره که معمولا این هزینه ها جداگانه محسوب میشه.

ضمنا نوع اصستفاده از دستگاه هم بسیار مهم هستش که اگر جز دستگاه لیپوماتیک دستگاه دیگه ای مثل پال یا لیپوست یا ویزر توسط پزشک بخواد استفاده بشه به علت بالا بودن هزینه های این دستگاه قیمت جراحی بالاتر خواهد شد.

 

قبل از عمل لیپوماتیک

به طور کل هر نوع دارویی که شاید از نظر خودتون هم مهم نیستن باید قبل از مصرف به پزشک اعلام کنید :

  • حداقل ۲ هفته قبل از عمل سیگار کشیدن و قلیان و مشروبات الکی حذف کنید.
  • سابقه پزشکی خود را ذکر کرده و در صورت حساسیت به هرگونه دارویی به جراح خود اطلاع دهید.
  • میزان مصرف نمک رو کم کنید.
  • دو هفته قبل از عمل لیپوماتیک ، ایبوپروفن یا آسپرین مصرف نکنید البته با مشورت پزشک و تایید این موضوع.
  • هر گونه دارویی که کورتون داره باید از چند ماه تحت نظر و صلاحدید پزشک مصرف بشه.
  • داروهایی که تداخل هورمونی داره مثل داروهای جلوگیری از بارداری باید با مشاوره مصرف بشن.

 

آمبولی بعد از لیپوماتیک

به طور کل امبولی یعنی چربی های شکسته شده وارد رگ های خونی بشه و راه جریان خون رو مسدود کنه.

آمبولی بعداز لیپوماتیک ممکن هستش به وجود بیاد که اگر در از نظر قد و وزن یا شاخص توده بدنی وضعیت خوبی داشته باشید این احتمال امبولی بسیار کم خواهد شد و باید دقت کنید که حتما قبل از اینکه تصمیم به انجام این جراحی بگیرید شاخص توده بدنی یا bmi خود را محاسبه کنید و اگر این عدد زیر 30 باشه کیس مناسب برای جراحی هستید.

برای جلوگیری از امبولی حتما پیاده روی منظم بعد از عمل و همچنین مصرف مایعات زیاد و پوشیدن گن و جوراب واریس رو منظم طبق دستور پزشک خودتون انجام بدین که امکان به وجود اومدن این مشکل رو به حداقل برسونید.

در ضمن خیلی مهم هستش که حین عمل حتما به این نکته توجه کنید که پزشک باید تجهیزات لازم مثل استفاده از پمپ دی وی تی و تجهیزات و دستگاه های به روزی مثل پال یا لیپوماتیک رو استفاده کنه که ریسک جراحی پایین بیاد.

نتیجه لیپوماتیک

نتیجه لیپوماتیک بلافاصله بعد از عمل مشخص هستش ولی باید توجه کنید که بدن بعد از چند ساعت بی هوشی و به علت اینکه لوله کانولا برای خارج کردن چربی ها در بدن قطعا ورم زیادی میکنه و گاها کبودی هم زیاد هستش و برای اینکه بدن به حالت نرمال خودش در بیاد باید زمان بهش داده بشه تا به فرم طبیعی خودش برگرده و معمولا بازه ی زمانی 3 تا 6 ماهه برای این موضوع نیاز هستش و باید صبر داشته باشید.

اصلا اینطوری میگم شاید ملموس تر باشه که فرض کن شما یک مشت توی صورت یا هرجای بدن خورده باشید و لااقل چند روز زمان میبره که این کوفتگی و جای ضربه ای که توی صورت هستش خوب بشه.دقیقا پیکرتراشی با همه دستگاه ها از جمله لیپو هم به همین صورت هستش.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.